Team

Former employee

Lisa Orszullok B.A., M.A.


Office Hours

nach Vereinbarung per E-Mail

Publications

(undefined012) Orszullok, L., & Knautz, K. (2014). Orc-based Learning – Evaluating a Game-Based Learning Approach. In iConference 2014 Proceedings (p. 1009–1012).

(undefined011) Mainka, A., Hartmann, S., Orszullok, L., Peters, I., Stallmann, A., & Stock, W.G. (2013). Public libraries in the knowledge society: Core services of libraries in informational world cities. Libri, 63(4), 295-319.

(undefined010) Orszullok, L., Knautz, K., & Soubusta, S. (2013). A Quest for Knowledge Representation Instruction. In D. Tan (Hrsg.), Proceedings of the 2013 International Conference on Advanced ICT and Education (S. 290-294).  doi:10.2991/icaicte.2013.58

(undefined009) Knautz, K., Soubusta, S., & Orszullok, L. (2013). Game-based Learning for Digital Natives: Knowledge is Just a Click Away. In D. Tan (Hrsg.), Proceedings of the 2013 International Conference on Advanced ICT and Education (S. 74-78). doi:10.2991/icaicte.2013.15

(undefined008) Orszullok, L., Knautz, K., & Soubusta, S. (2013). Aufbruch nach Zyren -
Game-based Learning in der Hochschullehre. In J. Griesbaum, B. Heuwing, J. Ruppenhofer & K. Werner (Hrsg.), HIER 2013 - Proceedings des 8. Hildesheimer Evaluierungs- und Retrievalworkshop (S. 87-99). Hildesheim: Universität Hildesheim.

(undefined007) Orszullok, L., & Stallmann, A. (2013). "Smart Cities" und ihre Bibliotheken. B.I.T. Online, 16(1), 46-52.

(006) Ader, S., Orszullok, L., & Stock, W.G. (2013). Informationskompetenz als Schulfach: Wer sollte was wann und wie unterrichten? In S. Gust von Loh & W.G. Stock (Hrsg.), Informationskompetenz in der Schule. Ein informationswissenschaftlicher Ansatz (S. 259-271). Berlin: De Gruyter Saur.

(005) Orszullok, L. (2013). Informationskompetenz bei Schülern der Sekundarstufe I. In S. Gust von Loh & W.G. Stock (Hrsg.), Informationskompetenz in der Schule. Ein informationswissenschaftlicher Ansatz (S. 77-107). Berlin: De Gruyter Saur.

(004) Förster, T., & Orszullok, L. (2013). Wie kann man Informationskompetenz von Schülern erfassen? In S. Gust von Loh & W.G. Stock (Hrsg.), Informationskompetenz in der Schule. Ein informationswissenschaftlicher Ansatz (S. 67-76). Berlin: De Gruyter Saur.

(003) Freimanis, R., Orszullok, L., & Förster, T. (2013). Informationskompetenz: Geschichte, Konzept, Definition und ihre Integration in die Schule. In S. Gust von Loh & W.G. Stock (Hrsg.), Informationskompetenz in der Schule. Ein informationswissenschaftlicher Ansatz (S. 23-58). Berlin: De Gruyter Saur.

(002) Mainka, A., Orszullok, L., & Stallmann, A. (2012). Bibliotheken in digitalen und physischen Räumen informationeller Weltstädte. Information - Wissenschaft & Praxis, 63(4), 241-251.

(001) Orszullok, L., Stallmann, A., Mainka, A., & Stock, W.G. (2012). Core Services of Digital and Physical Libraries in Informational World Cities -  An Empirical Investigation. In Smart City and Library Service. The Proceedings of the Sixth Shanghai International Library Forum, (pp. 288-301). Shanghai: Shanghai Scientific and Technological Literature Publishing House.

Responsible for the content: E-MailRedaktionsteam Institut für Sprache und Information